Hoe gaan we te werk?

Voor onze verbetertrajecten baseren we ons op de Lean methodologie. Dit doen we in de achtergrond: vakjargon laten we het liefst achterwege. 

Onze manier van werken heeft als doel om het complexe simpel te maken. Zo maken we de processen gemakkelijker, beter, sneller en goedkoper. In die volgorde! 

There are four purposes of improvement: easier, better, faster and cheaper

These four goals appear in the order of priority.

- Shigeo Shingo

We starten bij de mensen op de vloer en pluizen uit wat er goed of minder goed loopt. Via interviews, workshops, analyses, ...  ontrafelen & objectiveren we de meest complexe processen. We gaan samen met jullie op zoek naar de grondoorzaak van de problemen.

Van daaruit zoeken we samen naar oplossingen die passen bij jullie bedrijf en cultuur. Doordat we de werknemers hier actief bij betrekken, zorgen we voor voldoende draagvlak. Onze oplossingen op maat zullen daarom ook op lange termijn overeind blijven.

Graag geven we deze skills door zodat jullie teams na ons traject zelf aan de slag kunnen. Door je team te trainen en de juiste tools aan te bieden, zetten we de eerste stappen richting een cultuur van continu verbeteren. Met een shift in mindset tot gevolg! 

Wat is de Lean methodologie?

Lean is een manier om werkprocessen tegen het licht te houden en te beoordelen. Van elke stap bepalen we of deze uiteindelijk waarde toevoegt voor jouw klant. Is een stap overbodig, betekent het dubbel werk of creëert het frustratie? Dan wordt deze geïdentificeerd en duurzaam aangepast. En daar worden wij enthousiast van!

We gaan pragmatisch te werk, op maat van je bedrijf en jouw mensen. We bijten ons vast in de materie en blijven graven tot we het hele proces en de werkwijze begrijpen. Gaandeweg leggen we de pijnpunten bloot én werken we samen aan een oplossing. 

En nu?

Efficiënter werken, meer werkvreugde en een hogere klanttevredenheid: dat wil jij toch ook? 

Neem contact met ons op >