Wat hebben we al gedaan?
Elke vraag die wij krijgen is uniek. Elke weg naar de oplossing is dat ook. Wat we voor jou kunnen betekenen, bespreken we daarom graag één-op-één met jou. Hieronder toch een kleine greep uit onze vorige projecten.
Call center
Hoe wij zorgden voor meer tevredenheid, zowel bij klanten als werknemers.
Resultaten:
24% kosten bespaard
Klanttevredenheid van 7.7 naar 9.2
Stijging van 40% in productiviteit - geen zaterdagwerk meer nodig
De setting:
Werknemers van het call center konden de overvloed aan telefoons en mails van klanten niet meer de baas. Ze voelden zich onzeker en gefrustreerd omdat ze niet juist en snel konden antwoorden. Er moest ook een extern call center worden ingeschakeld om de inkomende telefoons mee te behandelen, maar daar kwamen ook veel vragen van terug omdat ze niet over de juiste informatie beschikten.
Wij zorgden voor:
Een betere planning zodanig het telefoon- en mailwerk goed verdeeld was over alle medewerkers.
Een betere samenwerking tussen verschillende teams , ook met het marketing team dat de nieuwe proposities uitwerkte.
Een beter gestructureerd intranet waardoor alles sneller terug te vinden is en een verbeterde FAQ. Hierdoor konden klanten sneller informatie terugvinden, nog voor ze contact moesten opnemen.
De resultaten spreken voor zich.
Strategie verandering bij een redactie
Hoe wij een strategieverandering opzetten én tot in de uitvoering hebben begeleid.
Resultaten:
25% meer artikels wat zorgt voor een stijging van 7% in de pageviews
Meer pageviews die zorgen voor meer plaats voor advertenties
Minder late werkuren voor de eindredacteurs
Meer focus op inhoud & kwaliteit
De setting:
De hoofdredactie bij een grote uitgever wilde met hun 125 werknemers de stap maken van paper first naar digital first.
Wij zorgden voor:
Een doorvertaling van deze strategie in de praktijk, door alle processen en de werking af te stemmen op de nieuwe richting.
Een efficiëntere en snellere manier voor online plaatsen van artikelen.
Een goed systeem om effectiviteit op te volgen.
Meer ownership voor de werknemers en dat ze – door uit te gaan van hun eigen kracht – hierin konden excelleren
En dit alles voor hetzelfde budget.
HR afdeling
Hoe wij een hele keten van samenwerking soepeler laten verlopen en daarmee tijd besparen en risico’s verminderen.
Resultaten:
Tijdsbesparing waardoor de hulp van 2 freelancers niet langer nodig was
De setting:
Door verouderde systemen en gebrekkige processen was het onmogelijk een duidelijk overzicht te krijgen van de medewerkers en vooral de freelancers in het bedrijf. Ook was de on- en offboarding van vaste werknemers verre van ideaal. Het gevolg: tijdverlies in het starten van nieuwe mensen, frustratie bij zowel HR als managers en ex-werknemers die nog te lang toegang hadden tot gevoelige informatie.
Wij zorgden voor:
Duidelijke vereisten voor een centraal HR-systeem, hier waren we de brug tussen business en IT.
Verbeterde on- en offboardingprocessen van medewerkers over de verschillende departementen heen.
Minder manueel en dubbel werk alsook minder fouten
Scherpere stopzetting van abonnementen en licenties bij offboarding